پیام تسلیت مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پی درگذشت آیت الله تسخیری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی و دانشمنـد برجسته جهان اسلام، حضرت آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید.

این فقیه وارستـه که به حق، باید او را از منادیان و پرچمداران کم بدیل وحدت در جهان اسلام در عصر حاضر نامید، عمر پربرکت خویش را وقف تقریب مذاهب اسلامی نمود و با حضور اثرگذار و مستمر در مجامع و محافل معتبر بین‌المللی، نقشی ماندگار در راستـای تحقق این رسالت مهم ایفاد نمود.

حضرت آیت‌الله تسخیری در طول حیات طیبـه خود، آثار گران‌سنگی در حوزه‌های مختلف اسلامی پدیـد آورد و با فعالیت خستگی‌ناپذیر در محافل حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشـور، منشأ برکات زیادی در زمینه ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در میان مذاهب اسلامی گردید و تا آخرین روزها و لحظات عمر پربرکتش نیز از حرکت در مسیر ترویج جهانی مکتب اهل بیت فروننشست؛ آن گونه که به حق، در وصف ایشان باید گفت عاش سعیدا و مات سعیـدا.

تسلط این اندیشمند فقیـد بر مباحث متنوع در حوزه اقتصاد اسلامی، حضور مؤثر ایشان در کمیتـه‌های فقهی نهـادهای مالی داخلی و خارجی از جمله کمیتـه فقهی سـازمان بورس و اوراق بهادار – از بدو تأسیس – و کمیته فقهی بانک توسعه اسلامی و خلق آثار متعدد در زمینه فقه اقتصاد، بدون شک تأثیـری شگرف بر گسترش و تعمیق علوم مالی و اقتصاد اسلامی داشته و خواهد داشت و علاقه‌مندان را از زلال معارف ناب اسلامی بهره‌مند خواهد ساخت.

اینجانب ارتحال این عالم فرزانه را به محضر مقام معظم رهبری، شاگردان و دوستداران ایشان و بیت معظم له تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات و مصاحبت با ائمه اطهار را برای ایشان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/