مصاحبه با علمای هند در پی درگذشت آیت الله تسخیری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، جمعی از علما و بزرگان مسلمان هند در پی درگذشت آیت الله تسخیری پیام‌هایی را صادر کردند.
مولانا سیدعلی محسن تقوی امام جماعت مسجد جامع کشمیر گیت دهلی با بیان اینکه آیت الله تسخیری برای اتحاد بین مسلمانان بسیار تلاش کرد، گفت: ایشان به ویژه زمانی که رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود گام‌های بسیار تاثیرگذاری در زمینه وحدت جهان اسلام برداشت. درگذشت این شخصیت بسیار ارزشمند نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه مسلمانان جهان خسارت بود و همه را سوگوار کرد. مولانا مفتی مکرم، امام جماعت مسجد فاتح پوری دهلی نیز آیت الله تسخیری را از شخصیت‌های بسیار نیک، دوستدار دانش و عالم توصیف کرد و گفت: مسوولیت‌هایی که ایشان داشتند به ویژه در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجله تخصصی بسیار خوب انجام دادند.
وی با تاکید بر اینکه آیت الله تسخیری در سکوت و دور از هیاهو کار‌های خود را به بهترین نحو انجام داد، تصریح کرد: تلاش‌های ایشان در وحدت مسلمانان فراموش نشدنی است و پس از انقلاب اسلامی نیز کار‌های بسیار بسیار ارزشمندی انجام داد.
پروفسور اختر الواسع رییس دانشگاه جود پور ایالت راجستان هم آیت الله تسخیری را فردی فعال و پر نشاط دانست و افزود: با اینکه ایشان سالمند بود، اما آنقدر برای وحدت مسلمانان شبانه روز تلاش می‌کرد که غیرمعمول بود و جذبه خاصی داشت. ملت‌های اسلامی برای به واقعیت پیوستن رویای آیت الله تسخیری در وحدت مسلمانان باید تلاش کنند.
مولانا سید جلال نقوی رییس شورای شیعیان هند درگذشت آیت الله تسخیری را برای مسلمانان جهان غمناک نامید و گفت: ایشان تمام زندگی خود را برای اتحاد ملل اسلامی صرف کرد. همه مسلمانان هند فقدان این عالم جهان اسلام را به مردم ایران تسلیت می‌گویند.