جریان‌سازی تلاش‌های تقریبی آیت‌الله تسخیری در جهان اسلام

عضو خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری به عنوان یک عالم شیعی در جهان اسلام نقش‌آفرین بود، تأکید کرد: تلاش‌های تقریبی آن عالم ربانی در جهان اسلام جریان‌سازی شود.

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، عضو خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگویی، با اشاره به جامعیت علمی آیت‌الله تسخیری تأکید کرد: آیت‌الله تسخیری برخورد عالمانه داشت و دارای شناخت بالایی نسبت به محیط بین‌المللی بود. اگر بخواهیم در بین روحانیت شیعه، ده نفر را به عنوان کسانی که در عرصه بین‌الملل تجربه دارند را معرفی‌کنیم، مرحوم آیت‌الله تسخیری جزء اولین‌ها هستند.

وی آیت‌الله تسخیری را الگوی جامع در عرصه بین‌الملل برشمرد و گفت: مرحوم آیت‌الله تسخیری در عرصه‌های مختلف این تجربه تبلیغی را داشتند؛ چه در بحث تقریب و فن و مهارت تقریبی و چه در بحث دیالوگ و فن و مهارت آن.

حجت‌الاسلام رمضانی افزود: حضور آیت‌الله تسخیری در محافل بین‌المللی و تجربیات ۴۰ ساله‌ای که پس از انقلاب اسلامی در مجالس بین‌المللی کسب کردند، ایشان را یک فرد ممتاز کرده بود.

وی به روش تبلیغی و مدیریتی آیت‌الله تسخیری در سازمان کنفرانس اسلامی اشاره و تصریح کرد: ایشان به عنوان عالم شیعی در سازمان کنفرانس اسلامی در بین ۶۴ کشور نظرات فقهای شیعه را در بهترین شکل مطرح و دفاع می‌کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) یادآور شد: آن عالم برجسته ۲۵ سال عضو مجمع فقه عالم اسلام بودند و جایگاهی که در بین علمای اسلام داشتند، نقش برجسته‌ای را در حقیقت در ایشان ایجاد کرده بود.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: آیت‌الله تسخیری به معنای واقعی یک عالم آشنا به عرصه‌های مختلف بود و دفاع عالمانه و همه جانبه از اسلام و تشیع داشت و مکتب اهل‌بیت(ع) را معرفی می‌کرد.

حجت‌الاسلام رمضانی ادامه داد: آیت‌الله تسخیری یک عالم شیعی در عرصه بین‌المللی بود که مخاطب‌شناسی داشت و صاحب سبک و مکتب در این زمینه بود. همچنین، ویژگی‌هایی چون قدرت بیان، نکته سنج، خوشرویی و احترام به مخاطب را داشت و براساس نیاز مخاطب مطالب را مطرح می‌کرد.

وی آیت‌الله تسخیری را الگوی تقریب مذاهب دانست و گفت: مهم‌ترین فعالیت آیت‌الله تسخیری در حوزه بین‌الملل تلاش‌های تقریبی ایشان بود. با توجه به تجربه‌های ایشان در جهان اسلام و آثار و مکتوبات برجسته‌شان باید راه تقریبی این شخصیت جریان‌ساز وحدت را الگوبرداری کنیم.

بنابر اعلام این خبر، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، (۴ شهریورماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان و اعضای خانواده و بستگان آن عالم ربانی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی، حوزوی و سیاسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار شد.

انتهای پیام/