آیت‌الله تسخیری خواهان اتحاد جامعه اسلامی فارغ از همه مرزبندی‌های قومی و مذهبی بود

ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل‌سنت ارومیه ضمن تسلیت سالگرد وفات آیت الله تسخیری اظهار داشت: ایشان از چهره‌های شناخته شده علمی و فرهنگی جهان اسلام بود که همواره در معرفی درست تشیع و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله تسخیری خدمات ارزنده‌ای را در ایران و جهان ارائه داد و ضمن شرکت در ده‌ها کنفرانس علمی بین‌المللی، تدریس در مراکز علمی گوناگون از جمله فعالیت‌های موثر ایشان در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی بود.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: در مجمع فقه جده که از حساس‌ترین مجامع فقه اسلامی به شمار می‌رود از سال ۶۲ تا زمان وفاتشان به عنوان نماینده رسمی جامعه اهل تشیع امامی در تثبیت و ترویج مباحث اصولی تشیع نقش موثر و قابل تحسینی داشت.

وی بیان کرد: علاوه بر آن آیت الله تسخیری از اندیشمندان مهم دنیای اسلام بود که در زمینه وحدت و اتحاد و همبستگی به عنوان رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی نقش بسیاری در برگزاری محافل علمی و فرهنگی و همچنین مسائل وحدت‌نگرانه در دنیا داشت و همیشه تلاش داشت جامعه اسلامی فارغ از همه مرزبندی‌های قومی، مذهبی و قبیله‌ای همچون ید واحدی در کنار یکدیگر باشند تا بتوانند با صفوف فشرده خود در مقابل همه سیاست‌های خبیث دشمن مبارزه کرده و کسی نتواند با نفوذ مغرضانه خود به اسلام و مسلمانان ضربه بزند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار داشت: از این دانشمند بزرگ ده‌ها کتاب و صدها مقاله تالیف، ترجمه و منتشر شد و کتاب‌هایش می‌تواند تاثیر بسیاری در جامعه فرهنگی داشته باشد و همچنین در راستای وحدت بین مسلمانان نیز مقاله‌های تاثیرگزاری داشتند.