آیت الله تسخیری تبحر خاصی در جذب قلوب مسلمانان داشت

آخوند «ناصر قزل» امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با اشاره به شخصیت والای آیت الله تسخیری در جهان اسلام، اظهار کرد: این عالم بزرگوار در شناسایی افراد مهارت بالایی داشتند و با یک نگاه افراد را می شناختند و به نیت آنها پی می برد.
به گفته وی؛ این شخصیت تقریبی جهان اسلام مخصوصا با پیروان همه اقوام و مذاهب مختلف اسلامی مراوده و رفتار بسیار خوبی داشتند و همه اهل سنت و بسیاری از افراد او را به عنوان شخصیت والای تقریبی، علمی، وحدت گرا و تحقیقی می شناختند.
مدیر حوزه علمیه عرفانی قازان قایه مراوه تپه با عنوان اینکه آیت الله تسخیری مورد وثوق و اطمینان کامل رهبر داشت، تصریح کرد: آیت الله تسخیری به خاطر شناخت کاملی که از وضعیت جهان اسلام و چهره های تآثیرگذار بلاد اسلام داشتند رهبر معظم انقلاب او را به عنوان مشاور عالی خود در امور جهان اسلام منصوب کردند.
به گفته وی؛ آیت الله تسخیری با نفوذی که در برخی از کشورهای جهان اسلام داشت در بهبود روابط ملل مسلمان با همدیگر و حمایت از امت اسلامی نقش مثبتی ایفا می کرد.
آخوند قزل، برگزاری بسیاری از محافل و جلسات و کنفرانس های تقریبی بین المللی را حاصل تلاش های شبانه روزی آیت الله تسخیری دانست و گفت: وجود این روحانی معتقد به انسجام و همدلی امت اسلامی زینت بخش بسیاری از محافل و مجالس بود.
وی ادامه داد: در چندین جلسات کنفرانس وحدت که دعوت بودیم با آن شخصیت نورانی دیدار کردیم و با آغوش باز و رویی گشاده از ما استقبال کرد.