آیت‌الله تسخیری مدرسه شجاعت و بیان حق بود

آیت الله شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: آیت الله تسخیری سفیر فکر، ولاء، اخوت اسلامی و انسانیت مدرسه اهل بیت(علیهم السلام) بود که شجاعت و جرات بیان حق را داشت.

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله شیخ “عیسی قاسم” عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در سخنانی در مجلس بزرگداشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع علامه آیت الله «محمدعلی تسخیری» که عصر روز دوشنبه سوم شهریور ۱۳۹۹ از سوی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد با اشاره به ویژگی های آیت الله تسخیری اظهار کرد: این عالم برجسته از بندگان خدا بود که دانست هر حیاتی هدف و غایتی دارد و او هدف والای زندگی خود را به هیچ قیمت از دست نداد و همه تلاش خود را صرف رسیدن به این هدف کرد.

وی ادامه داد: آیت الله تسخیری صبر در راه رسیدن به هدف بلندمدت خود داشت و خود را برای پرداخت هزینه در این راه آماده کرد، او می دانست که دنیا یک مکان موقت است و برای ایثار در دنیا برای رسیدن به سعادت در آخرت آماده بود.

عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) افزود: آیت الله تسخیری مدرسه ایمان، شجاعت، بیان حق و صبر بود، جهاد او تنها در یک میدان نبود، بلکه در میادین مختلف جهاد می کرد، او حاضر به نشستن نبود و برای خدا، دین و امت تلاش می کرد و در کنار دولت حق و علیه دولت ظلم و کفر ایستاد.

وی آیت الله تسخیری را دارای حب به حق دانست و تصریح کرد: این روحیه حق طلبی موجب شد که سختی ها را تحمل کند و به دنبال راحتی در دنیا نباشد و در مسیر خدا حرکت کند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: آیت الله تسخیری سفیر فکر، ولاء، اخوت اسلامی و انسانیت مدرسه اهل بیت(علیهم السلام) بود که شجاعت و جرات بیان حق را داشت، او علاوه بر این که موقعیت های مختلف علمی و اجتماعی را داشت، به درجه بالای کمال رسید، او علی رغم مشغله های فراوان، سعه صدر بالایی داشت.

شایان ذکر است که مجلس بزرگداشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع علامه آیت الله «محمدعلی تسخیری» عصر روز دوشنبه سوم شهریور ۱۳۹۹ از سوی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این نشست آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام)، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین، حجت الاسلام والمسلمین شیخ «حسین معتوق» از علمای کویت و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و حجت الاسلام والمسلمین دکتر «محمدسعید نعمانی» از فعالان فرهنگی عراق به سخنرانی پرداختند.